-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32191 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

سلمان رشدي چه ديني دارد و كتاب آيات شيطاني حاوي چه مطالبي است ؟ آيا مي توان اين كتاب را تهيه كرد؟

سلمان رشدي در 1947در بمبئي , در يك خانوادهء مسلمان متولدشد. در سيزده سالگي به انگلستان مهاجرت كرد و فعلاً مقيم انگلستان و تابع آن جااست . او چندين كتاب نوشته است , از جمله : . در اين كتاب ,شخصي كه مي خواهد نماز بخواند, دچار نوعي تناقض مي شود و آرمان ها وانديشه هاي گرفته شدهء او از فرهنگ و تفكّر غرب , با آداب مسلماني همخوان نمي شود و نوعي شك و ترديد در خواننده , نسبت به نماز و آداب اسلامي ايجادمي شود.

كتاب ديگر او به نام كتابي داستاني و رماني است كه شخصيت عمر خيام را مورد اهانت قرار داده و گفته است : زنا و حرام زادگي در خلق اثر شاعرانه تأثيردارد. رمان عليه پاكستان و نهضت مسلمانان و حاكميت و فرهنگ وسياست آن كشور است . رمان عليه هند و آزادي و دموكراسي و فرهنگ و سياست هند نوشته شد.

كتاب ديگر وي به نام مضاميني عليه انقلاب نيكاراگوئه دارد و در كتاب كه رماني در 547صفحه است به شخصيت پيامبر6و ايران و انقلاب اسلامي اهانت شده است . تشكيك در آيات قرآن واين كه آن ها القائات شيطان بر حضرت بوده , از ديگر مطالب كتاب است .

اين كه او نام كتابش را ناميده , پيامي دارد كه شايسته بررسي ودقت است . آيات شيطاني به افسانه و يا واقعهء واهي و ساختگي دارد كه اصطلاحاً به بت هايي كه مشركين , آن ها را مي پرستيدند گفته شده و يك جريان موهوم تاريخي را كه بعضي از تاريخ نويسان در كتابشان مطرح كرده اند مستمسك قرار داده و به پيامبر و بعضي از اصحابش اهانت ها كرده و در بخشي از كتابش به انقلاب اسلامي ايران حمله مي كند و آن را به عنوان يك حركت ضد تمدني ,واپسگرايانه و مخالف با آزادي و علم به تصوير مي كشد.(1)

براي توضيح بيش تر, جزوه اي را خدمت شما ارسال مي كنيم .

(پـاورقي 1.سيد عطاءالله مهاجراني , نقد توطئهء آيات شيطاني .



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.